summer-husky-Kåre-Tannvik
Fjelltur med husky (KS41)

Tidsrom: 20.05 – 15.10
Varighet:
Alle dager min 2 personer

inkludert guide and transfer from Thon or Scandic Hotel

Turen starter ved Snowhotel Kirkenes sin sommerleir i idylliske Sandnesdalen, ved fjellene og fjorden. Nyt det arktiske sommerlivet og møt de fire reinsdyrene, og mat dem med deres favorittmat – reinlav. Besøk hundegården vår og møt våre 180 vennlige huskier og søte valper.
Når du har funnet en firbent venn i hundegården vår, er vi klare for en fjelltur i fjellene ovenfor Snowhotel Kirkenes-leiren. Terrenget er enkelt og ikke for bratt, så dette er en utflukt som passer for alle. Hvis du skulle bli sliten, er din sterke husky mer enn villig til å gi deg litt drahjelp!
På toppen av fjellplatået hviler vi og beundrer den fantastiske utsikten. Vi fyrer bål på campingplassen, ved et flyvrak fra 2. verdenskrig, og griller reinsdyrpølser – nordnorsk stil.
Få nye venner du aldri vil glemme. Lær om nord fra våre kunnskapsrike guider og bli kjent med de fantastiske Alaska huskyene.
Oops! Nevnte vi at vi har valper? Husk å kose dem før og ETTER turen!