Snowhotel2
Kjærestetur til romantiske Winter Wonderland (Des-April)

Ta din kjære med på en romantisk vintertur til Kirkenes. Her kan du oppleve fantastisk lys, snø, kulde og Nordlys. Mange spennende opplevelsers venter samtidig som du sover i koselige hytter og får servert mat i verdensklasse. Du blir ivaretatt fra ankomst til avreise og får også varme klær under alle aktiviteter.

SESONG: Pakken kan bookes fra 1. Des til 20. April

VARIGHET: 3 netter / 3,5 dager

INKLUDEDERT:
1 overnatting på hotell i Kirkenes, 1 overnatting i gjestehus i Pasvikdalen, 1 overnatting i høystandard Gamme, frokost, 1 middag med kongekrabbe og tilbehør, 1 middag på snowhotel, varm vinter bekleding på alle utflukter, transfer fra/ til overnattingssteder for alle utflukter

AKTIVITETER INKLUDERT:
Kongekrabbesafar med snøskuter inkludert kongekrabbe middag
Trugetur i villmarka
Husky kveldstur i Pasvikdalen der du kjører ditt eget spann
Snowhotel besøk med 3 retters middag

OPTIONAL
Superior rom på Thon hotell med fjord utsikt
Transfer fra/til flyplass eller Hurtigrutekaia

PROGRAM:

DAG 1: Innsjekk på hotell i Kirkenes (fra 14.00)
17.45 Henting på hotellet
AKTIVITET: NORDLYS – KONGEKRABBE – SNØSKUTERTUR inkludert middag
Kort kjøretur til vårt annlegg. Alle får varme klær og en opplæring i skuterkjøring. Guided tur med snøskuter ut på isen til fangstplassene der vi tar opp Kongekrabbe. 2 personer deler en snøskuter. Underveis flere stopp for å se etter nordlys. Turen går i et spektakulært landskap med lite forstyrrelser av kunstig lys. Tilbake i campen fyrer vi bål og samler oss i lavvoen der vi serverer middag: fersk kongekrabbe med tilbehør. Transfer tilbake til hotellet.
21.30 tilbake på hotellet
DAG 2: Frokost.
13.00 Henting på hotellet.
AKTIVITET: TRUGETUR i villmarka. Guidet trugetur i «Vinterlandskapet» i Kirkenes.
Truger er en eldgammel oppfinnelse som har blitt brukt av urbefolkningen i arktiske områder i tusenvis av år. Før samene i Nord-Skandinavia konverterte til himmel, brukte de truger for å kunne bevege seg raskt over den dype snøen, for å jakte og gjete reinen sin. Nå er den foretrukne vinterturisten i Norge ski, men truger er fortsatt et flott middel, spesielt for å gå oppover i arktiske fjell. Bli med oss på en guidet tur.
15.00 tilbake på hotellet
17.00 Henting på hotellet
AKTIVITET: HUSKY TUR i sleder, vi drar ut i Europas siste villlmark. Det er en perfekt tur til å observere Nordlys. Du er involvert i å sette hundene i spann og du må styre sleden selv (2 personer per slede, en som styrer en som sitter i sleden), turen er eksklusiv med maks 8 gjester og en guide som hjelper deg underveis. Turen går i Pasvikdalen og etter hundekjøring serverer vi lokal middag. Overnatting i Birks gjestehus rett ved Pasvikelva.
DAG 3: Frokost. Transfer til Kirkenes og sjekk inn i høystandard hytter «Gamme» ved Snowhotel Kirkenes. Hyttene har eget WC og dusj og store panorama viuduer. Du kan bruke dagen til å besøke snowhotel, hundegården eller booke noen ekstra utflukter. Eller du går bare en tur i nærområde. Snowhotel ligger ca 8 km fra Kirkenes i idylliske omgivelser ved Langfjorden.
Dagen avsluttes med en 3 retters middag i restaurant «Låven»
DAG 4: Frokost og utsjekk.
*rekkefølgen av utfluktene kan endres

MER INFO: ta kontakt med info@bookingkirkenes.no, tlf 78 99 50 80

BOOKING:
Pakken kan bookes av alle som er i normal fysisk form. Pakken krever ikke spesielle kunnskaper eller at man er veldig sporty.

For flere pakke- og aktivitetstilbud i Kirkenes:
www.bookingkirkenes.no

Rull til toppen